Unul dintre cele mai actuale subiecte din stirile politice din Romania se refera la privatizarea celei mai cunoscute companii de stat, CFR-ul. Tensiunile au crescut vizibil in ultimile zile cand disputa dintre Guvern si Presedintie a devenit tot mai aprinsa. In absenta celor doi conducatori politici, Ponta fiind prezent la Raliul Sibiului si Traian Tasescu aflandu-se in concediu pe litoralul romanesc, reprosurile si acuzele au fost aruncate intre purtatorii de cuvant ale celor doua institutii. Astfel recomandarile taioase reciproce sunt la ordinea zilei, la fel de constante ca pasarea responsabilitatilor unui esec deja prevazut in privinta privatizarii companiei feroviare.
Analistii si reprezentantii angajatilor companiei atrag atentia asupra faptului ca modul in care se desfasoara procesul de privatizare reprezinta un pericol. Privatizarea CFR pare sa aiba aceeasi soarta ca procedura desfasurata in cazul privatizarii Oltchim, iar tensiunile sociale din jurul acestei privatizari nu vor aduce tarii decat dezavantaje.
Analistul financiar Mircea Cosea avertizeaza ca in acesta situatie Romania risca sa piarda acordul cu Fondul Monetar International. Aceasta consecinta majora ar putea deveni reala avand in vedere situatia economica grava in care se afla tara noastra dar si datorita incapacitatii de guvernare cu care ne confruntam in acest moment.
Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu a declarat ca nu era necesar sa se ceara un nou aviz al Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, solicitat de premierul Victor Ponta, care a prelungit astfel demararea formalitatilor. In acest fel amanarea unei decizii ar putea afecta angajatii, acest lucru prezentand riscuri la nivelul intregii tari. Dupa ce contractul de vanzare-cumparare a fost adoptat prin Hotarare de Guvern, premierul tarii a anuntat ca documentul urmeaza sa fie trimis Consiliului Suprem de Aparare a Tarii pentru a fi avizat. Conform ultimelor stiri din politica purtatorul de cuvant al Administratiei Prezidentiale a afirmat intr-un comunicat de presa ca avizarea documentului nu face parte din atributiile CSAT. Astfel situatia ramane inca in amanare pana la rezolvarea acestor noi probleme.
Analistii si reprezentantii angajatilor companiei atrag atentia asupra faptului ca modul in care se desfasoara procesul de privatizare reprezinta un pericol. Privatizarea CFR pare sa aiba aceeasi soarta ca procedura desfasurata in cazul privatizarii Oltchim, iar tensiunile sociale din jurul acestei privatizari nu vor aduce tarii decat dezavantaje.
Analistul financiar Mircea Cosea avertizeaza ca in acesta situatie Romania risca sa piarda acordul cu Fondul Monetar International. Aceasta consecinta majora ar putea deveni reala avand in vedere situatia economica grava in care se afla tara noastra dar si datorita incapacitatii de guvernare cu care ne confruntam in acest moment.
Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu a declarat ca nu era necesar sa se ceara un nou aviz al Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, solicitat de premierul Victor Ponta, care a prelungit astfel demararea formalitatilor. In acest fel amanarea unei decizii ar putea afecta angajatii, acest lucru prezentand riscuri la nivelul intregii tari. Dupa ce contractul de vanzare-cumparare a fost adoptat prin Hotarare de Guvern, premierul tarii a anuntat ca documentul urmeaza sa fie trimis Consiliului Suprem de Aparare a Tarii pentru a fi avizat. Conform ultimelor stiri din politica purtatorul de cuvant al Administratiei Prezidentiale a afirmat intr-un comunicat de presa ca avizarea documentului nu face parte din atributiile CSAT. Astfel situatia ramane inca in amanare pana la rezolvarea acestor noi probleme.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu