Gatitul, chin sau placere?

Pentru mine, gatitul inseamna ambele. Bine, chin inseamana prea mult, fara chef de gatit as spune, mai degraba. Nu intotdeauana am chef sa gatesc si asta se vede si se simte. Ca nu prea ies mancarurile gustoase daca nu pui si putin suflet. Dar per general imi place sa gatesc fiindca ma relaxeaza.
 
Cand eram acasa la mama, nu imi placea deloc sa stau in bucatarie. De indata ce o vedeam pe mama ca se apuca de mancare, imi gaseam altceva de facut. Nu imi placea sa o ajut cu nimic. Bine, e adevarat ca mama, de ani de zile face acelesi tipuri de mancare. Eu ziceam pe atunci, ca nu voi face acelasi lucruri. Insa tot ca ea am ajuns sa fac. Daca sunt nervoasa si ma bag in bucatarie, ma relaxez. Insa fereasca sfantul, sa vina al meu si sa imi dea indicatii, ca imi ies flacari pe nas. Nu imi place sa se bage cineva in oalele mele. De cand picea a crescut, imi place sa o las si pe ea sa se murdareasca  cu maglavaisul pentru prajituri sau piftele. O las sa se joace si in faina. Si ii place tare mult. Unele mancaruri au un gust chiar bun, insa nu toate. Mai dau si eu gres din cand in cand. Pentru mine conteaza ca pe langa gust sa aiba mancarea si o culoare potrivita, un aspect frumos. Poate de-asta nu imi place deloc, spanacul. Are o culoare foarte urata si nici nu pot sa il mananc. Placerea era si mai mare intr-ale gatitului cand ma ajuta sotul. Dar azi nu imi mai place. Fiindca da prea multe indicatii si numai ma enerveaza. Iar sa il las pe el, cam rarut, fiindca dupa el arata bucataria ca si dupa razboi. Nu ar fi asta o problema, ci faptul ca mereu eu trebuie sa strang dupa el, daca are chef de stat la cratita.
 
Cand am chef de retete noi, mereu il intreb, fiindca nu vreau sa dau banii pe ingrediente si dupa aceea sa le arunc. O singura data am facut treaba asta. Am incercat ceva reteta cu spanac si cartofi la cuptor si nu l-am intrebat. Nu mi-a iesit cum trebuia si nu a prea mancat. O singura data, doar ca sa vada cum e, si apoi m-am vazut nevoita sa o arunc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu