Educatia sexuala acasa

La noi in familie sexul a fost intotdeauna un subiect tabu. Habar nu aveam cu ce se mananca, si ai mei niciodata nu au lasat impresia ca vor sa vorbeasca cu noi despre asta. Mama doar cand auzea cuvantul sex, se inrosea. Daca la televizor era o scena ce implica sex, in secunda urmatoare se schimba postul.
 
Normal, ca in timp am devenit curiosi sa vedem ce e asa interesant ca mereu ai mei schimbau subiectul, sau mutau pe alt canal. Asa ca atunci cand ai mei faceau baie impreuna, din curiozitate, ii urmaream pe gaura cheii. Iar cand ramaneam acasa singuri peste noapte, stateam pana tarziu sa prindem si noi niste  filme mai deocheate sa vedem si noi ce e asa rusinos. Nu stiu de ce alor mei le era rusine sa vorbeasca despre asa ceva. Pe mine mama m-a indoctrinat cu ideea ca daca ma culc cu un baiat, ala ma lasa gravida si pleaca si ca barbatii nu vor decat sa se culce cu femeile. Asa ca nu prea am avut parte de educatie sexuala acasa. Nici despre menstruatie nu am vorbit cu mama, fiindca pana si despre asta ii era rusina sa vorbeasca. Tot ce am aflat, a fost fie din carti, reviste, fie de la scoala.
 
Mai tarziu am inceput sa caut pe net, tot felul de informatii despre relatiile sexuale, menstruatie, sarcini nedorite si alte lucruri de acest gen. Si am invatat cum trebuie sa ma feresc de lucruri nedorite. Am inceput sa merg la un cabinet de planificare familiala, si acolo primeam toate informatiile de care aveam nevoie. Imi amintesc prima mea vizita la medicul ginecolog. Am mers cu catel si purcel. Mama a insistat sa merg desi eu i-am explicat ca nu ma doare nimic, si nu vreau sa merg sa se uite cineva in cel mai intim loc al meu. Si de parca nu era de ajuns ca m-a obligat sa merg, l-a luat si pe tata cu noi. Am crezut ca mor. In fine, acela a fost primul si singurul moment in care am fost la ginecolog cu mama. De atunci mergeam singura sau cu o prietena apropiata.
 
Eu nu am sa ma feresc sa vorbesc cu copiii mei, despre aceste lucruri. Macar sa stiu ca au invat de la mine si nu din alta parte. Sa stiu eu ca sunt informatii clare si bine intelese.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu